Velkolepé století IV. (56. díl)




 Datum vysílání: 1. 8. 2015  Čas: 19:00

Hraje: Halit Ergenc, Vahide Percin, Berrak Tüzunatac, Aras Bulut Iynemli, Engin Oztürk, Tolga Saritas, Pelin Karahan Güntay, Merve Bolugur, Ozan Güven, Nur Fettahoglu, Meltem Cumbul a další. 

Rozloučení s Cihangirem. Selim Bayezidovi: Už jsme zůstali jen dva. - Bayezid: Ano, nejdřív bratr Mustafa, pak Cihangir. A ten, který měl zemřít, je stále ještě naživu. (Později Selim:) Nedoufej marně, Bayezide! Ten, který přežije, budu já. 
Sulejman se skrývá před veřejností, dělá pokání v kobce. Hürrem truchlí po Cihangirovi, zhroutí se a nevychází z jeho pokoje. Cihangirova smrt na chvíli znovu sblížuje ji a její děti. (Později Bayezid:) Nic už nebude jako dřív. Cihangir byl z nás nejmladší, nejkřehčí, byl naše nevinnost. Zničila ho bratrova smrt. - Selim: Příčiny panovníkova rozhodnutí o Mustafovi jsou mnohem složitější, než myslíš. - Mihrimah: Jste synové Hürrem Sultan. Nesmíte stát proti sobě. Jedinou cestou je smír.
Lidé na tržišti: Rüstemu Pašovi dochází dech. - Rüstemův palác: Sinanův stav se nelepší, jeho smíření s bratrem je v nedohlednu. - Později. Sinan: Pročs mě opustil a nechal Atmacovi napospas? - Rüstem: Chtěl jsem jít za tebou, Mihrimah mě zadržela. Můj život patří jí... Přísahám, že najdu Atmacu a pomstím tě. (Rüstemův příkaz najít Atmacu ale jeho stráž nechce splnit.)
Istanbul: Přijíždí Nurbanu, aby posílila Selimovu pozici (Jsem s tebou, ať se stane cokoli. Důvěřuj v budoucnost...)
Bayezid během sultánovy nepřítomnosti stále ještě zastupuje otce jako správce říše. Mluví se svým rádcem Lalou Mustafou: Mustafovu a Cihangirovu smrt způsobila má matka a Rüstem. - Lala Mustafa: Ale přispěla k ní i Huricihan, protože to její zpráva o Mustafově tajném sňatku ještě víc podpokopala důvěru našeho vládce v šehzade Mustafu.