Velkolepé století IV. (74. díl)

Datum vysílání: 3. 10. 2015  Čas: 19:00

Hrají: Halit Ergenc, Vahide Percin, Aras Bulut Iynemli, Engin Oztürk, Pelin Karahan Güntay, Merve Bolugur, Yasemin Allen, Ozan Güven, Nur Fettahoglu, Selen Oztürk a další.

Hürrem přijíždí do Topkapı, najde Sulejmanovy verše, čte je, Sulejman ji na terase pozoruje. V té chvíli Sümbül navzdory svému slibu mlčet prozradí Sulejmanovi, že Hürrem umírá. Hürrem a Sulejman si jdou vstříc, objímají se. Hürrem: Čekala jsem na tebe tak dlouho. - Sulejman: Nechci už být jediný den bez tebe. Nechci, aby můj život uplynul bez tebe. - Hürrem: Sümbül ti to řekl, že? Sulejman: Ať už má tvá nemoc jakoukoli příčinu, s boží pomocí ji překonáš. I kdyby se lék skrýval hluboko pod zemí, já ho najdu a vyléčím tě. Budu stále s tebou. - Hürrem: Bůh, který sesílá nemoc, dává i lék. Chci, abys věděl, že se nechci vzdát... ale prosím tě o jedno, neříkej nic našim dětem. - Sulejman: Nikdo se nic nedozví, ale budeme hledat lék. - Hürrem: Je jediný lék, tvé oči. I když se na mě dívají se soucitem. Po odchodu Hürrem Sulejman posílá Ferhada pro lékaře.Hürrem k Sümbülovi: Varovala jsem tě, abys mlčel. - Sümbül: To, co říkala lékařka, mě tak polekalo. Už jsem nemohl mlčet. Neřekl jsem to nikomu, jen našemu vládci. Myslel jsem, že on najde lék... - Hürrem: Neměls to prozradit, především ne vládci!" Už tě zde nechci vidět. Odejdi z paláce. Lékařské konsilium před panovníkem. Lékařka: Vřed na šíji Hürrem Sultan je hluboko pod kůží. Léčila jsem i jiné pacienty s touto nemocí, ale žádná léčba jim nepomohla, vždy zemřeli. - Sultán: Kdo jsi, že rozhoduješ o tom, kdo zemře a kdo bude žít? - Lékařka: Je to jistě v rukou božích. Jen jsem chtěla upozornit, že nemoc je velmi vážná. - Hlavní lékař: Není možné stanovit diagnózu bez dalšího vyšetření. Pokud se ale jedná o nemoc, která zde byla popsána, pak je i konec těžký. - Sulejman: Na to ani nemyslete! Tato nemoc je nepřítel a my nakonec zvítězíme. Svolejte všechny, kdo v lékařské vědě něco znamenají. Hürrem Sultan se uzdraví. Kdo by jen pomyslel na opak, přijde o hlavu.