Velkolepé století IV. (71. díl)


Datum vysílání: 20. 9. 2015  Čas: 19:00

Hrají: Halit Ergenc, Vahide Percin, Aras Bulut Iynemli, Engin Oztürk, Pelin Karahan Güntay, Merve Bolugur, Yasemin Allen, Ozan Güven, Nur Fettahoglu, Selen Oztürk a další.

Rüstem se od sluhy dovídá, že Pedro je u Mihrimah.
Edirne: Hürrem dostává zprávu od Lala Mustafy a odjíždí do Manisy. Co bude s mými šehzade, Sümbüle? Co mám dělat? Istanbul. Rüstem-Pedro-Mihrimah. Rüstem: Co to znamená, neříkal jsem snad, že se k sultánce už nepřiblížíš?! - Pedro: Mihrimah Sultan mě zavolala. - Mihrimah: Má pravdu, Rüsteme, já to přikázala. Skvrny se znovu objevily. - Mihrimah dál nevysvětluje, volí taktiku útoku (Později: Mihrimah má sen, že se její nemoc opravdu zhoršila, zděšeně přivolá Pedra, sbližuje se s ním a... probudí se vedle Rüstema.)Kütahya. Defne ze strachu o svou sestru, kterou má v rukou Nurbanu, podává Bayezidovi jed. - Bayezid: Defne, co se děje? - Defne: Odpusť! Nechtěla jsem, aby to tak skončilo! - Bayezidovi se v agónii zdá, že objímá Selima a ten mu vrazí dýku do zad. - V poslední chvíli Bayezida zachrání Atmaca (zázračný lék) a Defne prozradí, kdo jí vše nařídil: Nurbanu! Protože je Defne těhotná, Atmaca ji nezabije. (Stejně jako kdysi Mihrünissu  ). Bayezid: Bude popravena, až se dítě narodí... - Bayezid Atmacovi: Shromáždíš vojsko, pojedeme k Selimovi. Za toto se bude zodpovídat. - Přinutí Lokmana, aby o Selimově atentátu napsal Sulejmanovi. Istanbul. Mihrimah se uzdravila, v jejím manželství vládne zdánlivě opět harmonie (zatím). Rüstem: Pedra už zde nechci vidět. - Hovoří se i o politice. - (Později: Mihrimah se v hamámu úmyslně natírá zkázonosným olejem...  ) Manisa. zidových vojáků...Na cestě do Manisy se bolesti Hürrem stupňují. Přivolaná léčitelka k Hürrem: Nevím opravdu, co je to za nemoc. - Později k Sümbülovi: Sultánka onemocněla nelítostnou nemocí, proti které není léku. Neviděla jsem ještě nikoho, kdo by se z ní uzdravil. Ani jsem o tom neslyšela. Hürrem Sultan nezbývá moc času, Sümbüle. Smrt je blízko.Ganzanfer přináší zprávu: K Selimovu paláci se blíží tisíce Baye