Velkolepé století IV. (85. díl)


Datum vysílání: 8. 11. 2015  Čas: 19:10

Hrají: Halit Ergenc, Aras Bulut Iynemli, Engin Oztürk, Pelin Karahan Güntay, Merve Bolugur, Yasemin Allen, Ozan Güven, Nur Fettahoglu, Selen Oztürk a další

Planina u Konyi. Setkání Bayezid, Sokollu Paša, Lala Mustafa. - Sokollu: Šehzade, mám zde list od našeho vládce. Máte se se mnou ihned vrátit do sídla trůnu. Jinak bude uplatněna fetva (rozhodnutí soudce o smrti, exkomunikace). - Bayezid: Nepovstal jsem proti vládci. Jsem zde kvůli Selimovi a tamtomu psovi (Lala Mustafa), až se s nimi vypořádám, vrátím se do svého sandžaku. - O rozhovoru se od Atmaci dozví Defne: Není cesty zpět. - Bayezid o svém rozhodnutí mluví i ve své řeči k vojákům: Mezi námi a Selimovým vojskem je vůle našeho panovníka. Toto už je válka. Budeme se bít do poslední kapky krve. Když umřeme, tak s odvahou a se ctí.
Selimovým janičárům se nechce bojovat, ani Selimovy výhrůžky je nemotivují, situace se vyhrocuje. - (Mezitím Istanbul:) Sokollu líčí bitvu Sulejmanovi a Ali Aga Mihrimah.
Mihrimah: Zradils Bayezida. Rüstem: Koho jsem zradil, Mihrimah? Přísahal jsem věrnost tvému otci a tu zachovám, ať se děje cokoli. Pro Bayezida jsem dělal, co bylo v mých silách. (A odvrátil následky mnoha Bayezidových neuvážených činů, i když přitom riskoval svůj život.) - Mihrimah: Rozvedu se a uvidíš, kým budeš beze mne!
Mihrimah-Sulejman. Mihrimah: Bayezid by nikdy proti vám nepovstal! Bojuje proti Selimovi. - Sulejman: O čem to mluvíš, Mihrimah, jistěže povstal. A sám přiznal, že chce Selima zabít! (Bayezid v minulém dílu: Až budu jediným následníkem této říše, podřídím se otcově vůli. - Ti, kdo jsou na mé straně nyní v bitvě, budou se mnou i až usednu na trůn. - Defne: A co když se mezi Selima a tebe postaví panovník? - Bayezid: Kdo se vzdá svého práva, vzdá se i své cti...)
Mihrimah: Otče, pak se tedy rozvedu s Rüstemem. - Sulejman: Co to říkáš?!! Rüstem je můj nejvěrnější vezír. Bezpodmínečně mě vždy podporuje. Rüstem je má moc. O rozvodu nemůže být řeč, odejdi!
Pokračování dialogu Nurbanu-Selim. - N: Panovník si vybral tebe, musíš jít dál. - Selim: Toto není můj čas, Nurbanu, janičáři mě nepodporují, ani vojáci. - Nurbanu: Když budeš otálet, tvůj bratr sebere znovu vojsko a Mihrimah ho podpoří.
Defne-Bayezid: Moc se bojím, šehzade. B: Není čas prohrávat, Defne, musíme jít dál.