Velkolepé století IV. (87. díl)

Datum vysílání: 15. 11. 2015  Čas: 19:10

Hrají: Halit Ergenc, Aras Bulut Iynemli, Engin Oztürk, Pelin Karahan Güntay, Merve Bolugur, Yasemin Allen, Ozan Güven, Nur Fettahoglu, Selen Oztürk a další

Mihrimah dostává dopis od Bayezida. Setkává se tajně s Atmacou: Váš bratr chtěl, abych pomstil zradu na něm smrtí zrádců.
Mihrimah vydává Rüstema a Zala do Atmacových rukou. Mihrimah Rüstemovi: Slyšela jsem, že jsi nemocný. Snad to není nic vážného? - Rüstem: Mám potíže se žaludkem a těžko se mi dýchá, ale léky mi pomohly, už je mi líp. - Mihrimah Musíme si o něčem promluvit. Sejdeme se v tvých pokojích. (Spolu s Mihrimah tajně přichází i Atmaca.) - Mihrimah služce: Jeď s dětmi do paláce a přenocujte tam. Později, komnata Rüstema. Rüstem: Sultánko, vaše pozvání mě udivilo, myslel jsem, že mě nenávidíte. - Mihrimah: Když jsem tě poprvé uviděla, staral ses o koně. A pak jsi díky nebožce matce stoupal stále výš, až ses stal velkovezírem. - Rüstem: Co chcete říci? - Mihrimah: Rychlý postup na pasáka vepřů, ne? - Rüstem: Já sám jsem rozhodoval o svém osudu, Mihrimah. Kdyby tomu bylo naopak, jak o tom mluvíš, dodnes bych kdesi daleko pásl vepře. V mé hodnosti nejsem šťastnou náhodou, dosáhl jsem jí vlastní prací a potem. Jsem nejmocnějším velkovezírem, který kdy spravoval osmanskou říši. Přichází Sümbül: Osman je dnes nějaký neklidný a volá vás. - Mihrimah Rüstemovi: Vrátím se a donočíme rozhovor. (Tím dává signál Atmacovi) - Atmaca zabíjí Zala a poté Rüstema. - Mihrimah se potěší pohledem na manželovu mrtvolu: Sbohem, Rüsteme! - Sümbülovi: Všechny mrtvé hoďte do moře. - Atmacu pohřběte, ať se dostane do nebe. - Rüstem byl nemocný, nikdo se nebude divit, že zemřel. - Sümbül: A Zal? - Mihrimah: Jestli cokoli řekne, přijde o hlavu.Lala Mustafa hraje na perském dvoře o Bayezidův život, prostředkem je podvržený dopis, který doručili Tahmáspovi z Istanbulu. - Lala Tahmáspovi: Od mého pána prince Selima dostaneš za Bayezida mnohem víc, než nabízí sultán Sulejman. A ještě si nakloníš budoucího panovníka...